vrijdag 15 april 2011

Moestuin

Ik ben aan het tuinieren geslagen in een moestuin van 110 m2. Ik heb al nieuwe aardappels geplant, tuinbonen en sla en een heleboel kruiden: knoflook, bieslook, tijm, salie, rozemarijn en munt. De stokken voor de erwten staan ook in de grond, hoewel ik de erwten nog moet zaaien. Time is of the essence, begrijp ik, want ik heb gelezen dat erwten melig worden als je ze te laat zaait.

Ondertussen ben ik me aan het inlezen op het wereld wijde web, want ik weet nog heel weinig over tuinieren. Van al dat lezen word ik blij. De natuur zit zo prachtig in elkaar. Zo ontdek ik dat er plantjes zijn die elkaar helpen. Als je wortels en uien naast elkaar plant, zorgen de uien dat de wortels niet aangetast worden en zorgen de wortels dat de uien rustig kunnen groeien. Naast de brandnetel groeit als vanzelf de hondsdraf en die helpt weer tegen de jeuk die je kunt krijgen van de brandnetels. Het is net een sprookje.

Als ik een dag in de tuin geweest ben, zingt de tuin in mijn hoofd.

2 opmerkingen:

  1. hahaha leuk ik zit ook net te denken een volkstuin te koopen hahahahaha zit zekker in de lucht groetjes ruben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja komt door die lentelucht denk ik. Kan het je aanraden. Erg leuk en erg goed om je hoofd af en toe leeg te maken. Groetjes, Sati

    BeantwoordenVerwijderen